De beste SEO tools

  1. Home
  2. Website hoger in google
  3. De beste SEO tools

De beste SEO tools

Het opzetten van een goede basis is van belang voordat je de individuele pagina’s en de website kunt verbeteren om hoger in Google te komen . we gebruiken hiervoor diverse tools & software

Zoekwoorden onderzoek

Zoekwoorden-onderzoek helpt je bij het vinden van de juiste zoekwoorden waarmee je wilt dat de webpagina hoog in google komt, het is verstandig om alleen maar een of enkele gelijkaardige zoekwoorden te kiezen per pagina.

Houd bij het selecteren van zoekwoorden altijd het doel van de website in gedachten. Kies voor transactionele trefwoorden als de belangrijkste doelstelling verkoop is, of informatieve trefwoorden als je website tot doel heeft de lezers belangrijke informatie te verschaffen.

Enkele van de aanbevolen websites die wij gebruiken om zoekwoord-onderzoek te doen:

– Google Keyword Planner: De Keyword Planner is onderdeel van het AdWords-reclameprogramma. men heeft een AdWords-account nodig om deze gratis tool te gebruiken.

https://ads.google.com/home/tools/keyword-planner/

– Google Trends: Deze gratis tool toont hoe vaak bepaalde zoektermen worden gebruikt. Het geeft ook een overzicht van het verloop van de hoeveelheid zoekacties naar een zoekwoord over een bepaalde periode. Google Trends is uitermate geschikt voor seizoensgebonden en evenement-gerelateerde trefwoorden.

https://trends.google.com/trends

– Google Zoeken gerelateerd: Google geeft suggesties zoals je deze typt met de meest relevante long-tail trefwoord-suggesties.

https://www.google.nl/

Zie onderaan de pagina: Searches related to …

– Übersuggest is een tool voor zoekwoord-onderzoek. Het gaat door alle suggesties van Google en toont de meest geschikte zoekopdrachten op basis van een bepaald woord.

https://neilpatel.com/nl/ubersuggest/

[et_bloom_inline optin_id=”optin_5″]

 

Installeer Google Analytics

Elke website zou een Google Analytics-account moeten hebben om alle SEO-inspanningen te controleren en te verbeteren. Met Google Analytics kan men bezoekersgegevens verzamelen en deze gegevens gebruiken om rapporten te maken die je inzicht geven in hoe mensen de website gebruiken en hoe je de vindbaarheid van de website kunt verbeteren.

Men kan bijhouden hoeveel zoekverkeer de website krijgt in tegenstelling tot direct of referral verkeer (verkeer vanaf andere websites zoals facebook), daarnaast kun je de bounce rate (bezoekers die direct wegklikken) monitoren en bepalen of de on-page SEO-inspanningen effectief zijn geweest.

Aanbevolen leesmateriaal:
Hoe installeer je Google Analytics

Installeer Google Search Console

Terwijl Google Analytics je een beeld geeft van hoe bezoekers de site gebruiken, is Google Search Console (vroeger “Google Webmaster Tools”) bedoeld om te laten zien hoe de website wordt beschouwd door zoekmachines.

Binnen Search Console is alle indexerings-informatie aanwezig; hoeveel zoekopdrachten er op de website terechtkomen, hoeveel pagina’s er in de zoekresultaten aanwezig zijn, hoeveel zoekopdrachten een klik hebben opgeleverd, de gemiddelde zoekpositie en nog veel meer. Je kunt Search Console ook gebruiken om een sitemap in te dienen en om fouten te vinden en te repareren die een negatief effect kunnen hebben op de vindbaarheid van je website. Tot slot word je gewaarschuwd mocht er iets niet in orde zijn met de website, zoals malware of andere ernstige fouten die van invloed zijn op de positie in Google.

Aanbevolen leesmateriaal:

Google Search Console

Installeer Yoast SEO

Yoast SEO is een WordPress plug-in die over een enorme hoeveelheid functies beschikt voor on-page SEO. Het is een must have voor elke WordPress site.

Aanbevolen leesmateriaal:
Yoast SEO installeren

Maak een XML-sitemap en dien deze in bij Google.

Een XML-sitemap is een lijst van alle toegankelijke pagina’s op de website en wordt gebruikt om zoekmachines te tonen welke pagina’s op de website aanwezig zijn. Het vertelt zoekmachines eveneens welke links op je website belangrijker zijn dan andere, en hoe vaak je de website bijwerkt.

Sitemaps hebben verder geen invloed op de zoekresultaten, ze zijn echter wel belangrijk voor vindbaarheid van de website, omdat ze ervoor zorgen dat alle pagina’s op je site goed kunnen worden geïndexeerd. De meest eenvoudige manier om een sitemap te maken is via Yoast SEO.

Aanbevolen leesmateriaal:

https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/what-is-a-wordpress-sitemap-how-to-create-a-sitemap-in-wordpress/

Maak een Robots.txt-bestand aan en stuur deze naar Google.

Robots.txt is een tekstbestand waarmee je specifieke instructies kunt geven aan webcrawling-bots (software die de website indexeert). Je kunt het gebruiken om zoekmachines te vertellen welke pagina’s je wilt laten indexeren en welke je wilt dat ze negeren. Daarnaast is dit de plek waar zoekmachines naar je XML-sitemap zullen zoeken (maar niet als je deze hebt opgegeven in Google Search Console). De meest eenvoudige manier om deze te maken is eveneens via Yoast SEO

Aanbevolen leesmateriaal:

https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-optimize-your-wordpress-robots-txt-for-seo/

Installeer Schema.org Rich Snippets

Rich Snippets stellen je in staat om extra informatie te geven aan Google die vervolgens bijkomend in de zoekresultaten kan verschijnen. Dit kan het doorklikpercentage aanzienlijk verhogen, wat natuurlijk ten goede komt als het gaat om de hoeveelheid bezoekers!

Aanbevolen leesmateriaal:
Hoe Rich Snippets te gebruiken in WordPress

Nu de basis goed is gelegd ben je klaar om de pagina’s te optimaliseren.

Heb je je website via remedia.nl laten opzetten? Dan worden veel van deze zaken voor je gedaan bij oplevering van je website. Wil je advies of second opinion/controle voor specifieke pagina’s of je blog? Dan is dit natuurlijk altijd mogelijk.

Download ook het gratis e-book aan de rechterzijde met meer dan 52 aktiepunten! 

Uw website hoger in Google

Resultaten laten zien is overtuigen!

Hoog in Google met 100% Tevredenheidsgarantie!

 

Nu ter kennismaking: Slechts € 90,- /maand