Google Suite, wat is het en wat kunt u ermee bereiken?
U hebt misschien al vaker wat over Google Suite gehoord, maar wat is het nu precies? Vroeger heette Google Suits ook wel Google Apps en, wat de naam eigenlijk al impliceert, is het een combinatie van een aantal handige apps die voor Uw bedrijf een flinke stijging in productiviteit kunnen betekenen. Een lijst van alle onderdelen van Google Suite:
- Gmail
- Hangouts
- Agenda
- Google+
- Drive
- Documenten
- Spreadsheets
- Formulieren
- Presentatie
- Sites
- Beheerderscontrole
- Vault
Het is een aardig pakket wat Google Suite te bieden heeft. Het fijne is dat men alleen hoeft te gebruiken wat men precies nodig hebt. Echter zijn de meeste mensen het erover eens dat de 4 essentiële onderdelen van Google Suite de Gmail, Agenda, Drive en Documenten apps zijn.
Gmail
Vrijwel iedereen kent de particuliere versie van Gmail wel, maar met Google Suite krijgt u de professionele versie. een speciaal bedrijfs email-adres: “[email protected]”. zal een positieve indruk bij klanten wekken. Daarnaast kun men ook zo veel groeps mailinglijsten aanmaken als je maar wilt.
Google Agenda
Met Google Agenda kun je een deelbare agenda maken. Je kunt deze dus synchroniseren met andere leden van een team of werknemers. Uiteraard kunt u zelf bepalen wie toegang heeft tot wiens agenda. Het grootste gemak van Google Agenda is dat je alle afspraken op één plek kunt overzien. Ook wordt het plannen van vergaderingen een stuk makkelijker. Zet de afspraak in de agenda, nodig alle deelnemers uit, en het verschijnt direct ook in hun agenda!
Google Drive
Met Google Drive kunt u alle bestanden opslaan in één grote online map. Ook hier kun je deze bestanden delen met andere mensen die hier 24 uur per dag toegang tot hebben. Uiteraard kan men zelf beslissen wie toegang heeft tot welke map. In totaal is er 30 gB opslagruimte beschikbaar . Mocht dit in het ergste geval niet toereikend zijn, kun je voor €8 per gebruiker per maand onbeperkte opslagruimte gebruiken.
Google Documenten
De kracht van Google Documenten ligt in haar eenvoud. bestanden bewerken samen met anderen op hetzelfde moment. Laat werknemers zelf in één bestand de agendapunten van de vergadering toe voegen bijvoorbeeld. Of werk samen met een klant aan een rapport. Daarnaast kun men met Google Docs ook precies zien wie wat heeft aangepast in het document en worden vrijwel alle populaire bestandstypes ondersteunt. Bijvoorbeeld eenvoudig een word bestand kopiëren naar Google Documenten en weer exporteren naar naar andere formaten!
Wilt u gebruik maken van Google Suite Remedia helpt u hier graag mee.
Integratie van onder meer Gmail is eenvoudig en wordt kosteloos voor u verzorgd als u kiest voor hosting, uw website laten maken of wordpress onderhoud via Remedia.
Heeft u hulp nodig bij beheer of instellen van uw Google Suite account vraag het ons en we helpen u verder.
Het is als alternatief ook mogelijk uw E Mail account te koppelen met Gmail, maar maakt u zeer veel gebruik van E-mail dan is kiezen Google Suite hier de professionele oplossing.